sábado, 9 de marzo de 2013

PLA DE TREBALL PER A, LA SEVA FAMÍLIA I MESTRES





PROGRAMACIÓ
OBJECTIUS GENERALS
Treballar els aspectes relacionats amb la lectoesctiptura que encara no té assumits,
Millorar la conducta davant la tasca acadèmica
Millorar la capacitat d’atenció a les instruccion
Augmentar el control de la impulsivitat
Aconseguir una major adaptació a les normes
Augmentar la seva autoestima
Facilitar una major interacció social
OBJECTIUS ESPECÍFICS
ACTIVITATS
SEGUIMENT
REDUIR LA CONDUCTA IMPULSIVA
Encaminat a millorar les habilitats acadèmiques del nen i el seu comportament, així com oferir estratègies per augmentar el propi autocontrol
Ús d’eines bàsiques per al control del comportament: reforç positiu,
extinció, temps-fora i establiment de límits.
Fitxes d’expressió de sentiments
Acords previs a cada sessió i Contractes educatius
TREBALLAR ELS ASPECTES RELACIONATS AMB LA MANCA D’ ATENCIÓ
Memory
Mini arco
Fitxes per a desxifrar instruccions
MiniArco
Fitxes per a desxifar instruccions
TREBALLAR LA DISCRIMINACIÓ AUDITIVA
Del so a la lletra del llibre De lletres a Paraules
Dictat de paraules
Loto fonètic
TREBALLAR LA IDENTIFICACIÓ DE SONS EN UNA PARAULA
Joc fonològic
INICIAR AL NEN EN LA LECTURA DE PARAULES DE DUES SÍLABES
Fitxes elaborades amb lotos i paraules












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Amb els mestres:

Ens proposem poder donar PAUTES D'ACTUACIÓ PER AL PROFESSOR tals com:

- Flexibilitat per aconseguir millorar el comportament:

• Aplicar estratègies efectives per millorar la conducta i evitar que repercuteixi en el rendiment acadèmic.

• Evitar les expulsions sempre que sigui possible. No solucionen el problema de conducta i poden repercutir negativament en el rendiment acadèmic.

- Recomanacions metodològiques per adaptar el sistema d'ensenyament i aspectes didàctics:

Planificació i organització:

• Posar molt èmfasi en l'aspecte organitzatiu. Una de les majors dificultats dels alumnes amb TDAH és planificar abans d'actuar.Moltes vegades no reben les instruccions, encara que ho sembli. Per això s’aconsella: Proporcionar als alumnes amb TDAH un ambient estructurat i més predictible ambient adequat per a l'aprenentatge.

Modificacions de l'ambient:

• Emprar un sistema d'autoreforçament individual i col·lectiu a l'aula

• Mantenir un ensenyament actiu, augmentant l'estimulació de les tasques (combinar períodes d'atenció amb acció manipulativa)


• Seqüenciar les tasques


Amb els pares:

Ensenyar als pares d’A ús de tècniques de maneig i reducció de les conductes desadaptatives, juntament amb d’altres que promouen l’aparició de conductes positives en el nen. Als pares d’A els hi explicarem les tècniques per reduir tals com: extinció, temps fora, retirada de privilegis, etc… i alhora les tècniques per augmentar, el reforç positiu.












No hay comentarios:

Publicar un comentario