sábado, 9 de marzo de 2013

PLA DE TREBALL PER A N, LA SEVA FAMÍLIA I MESTRES







                                                                                                                              PROGRAMACIÓ
OBJECTIUS GENERALS
 
Treballar els aspectes/habilitats necessaris per la lectura i escriptura
Treballar la motivació de N vers la lectoescriptura per tal d’evitar el rebuig que actualment té al llenguatge escrit.
Millorar la capacitat d’atenció i concentració
OBJECTIUS ESPECÍFICS
ACTIVITATS
SEGUIMENT
TREBALLAR LA MEMÒRIA VISUAL
Quadern ortografia visual (Daniel Gabarró)
 
TREBALLAR LA DISCRIMINACIÓ AUDITIVA DELS SONS QUE ENCARA NO TÉ ASSOLITS: /x/, /ll/, /g/, /j/
jCLIC discriminació de fonemes, ritmes, rimes
 
Discriminar parells de paraules semblants
 
Discriminar sons de l’ambient
 
 
TREBALLAR LA IDENTIFICACIÓ I RECONEIXEMENT DE SONS EN UNA PARAULA
Joc lince de síl.labes creat durant la meva estada de pràctiques
 
Joc quien és quien de sil.labes  creat durant la meva estada de pràctiques
 
Fitxes del llibre Ja sé llegir
 
Joc fonòlogic
 
Paraules repetides
 
 
 
 
 
TREBALLAR LA PERCEPCIÓ VISUAL
Simetries
 
TREBALLAR L’ELABORACIÓ DE FRASES SIMPLES
Amb els lotos del Tren de Paraules
 
TREBALLAR LA LECTURA PER TAL DE REDUIR LES ERRADES I MILLORAR LA COMPRENSIÓ LECTORA
Lectura ràpida de sílabes
Fitxes de comprensió lectora
 
TREBALLAR ELS ASPECTES RELACIONATS AMB LA MANCA D’ ATENCIÓ I CONCENTRACIÓ
Joc memory, joc de les 7 diferències
 
Mini Arco
 
Fitxes per a desxifrar instruccions
 








































OBSERVACIONS:

Les activitats s’aniran alternant a cada sessió setmanal dels dimecres. Així com també, s’aniràm eliminant o incorporant objectius nous depenent del progrès de N. Aquest no és un pla de treball tancat però si orientattiu del que s’ha de treballar amb N per tal que pugui millorar en les seves DA.


Objectius amb la família

-          Informar i orientar als pares sobre com pot aprendre millor la seva filla

-          Treballar la dinámica familiar per tal de crear un ambient més estructurat per la seva filla ( elaboració d’un horari setmanal).

 

Objectius amb mestres

-          Sensibilitzar, donar pautes i orientacions metodològiques per atendre les NEE de N i assegurar el seu èxit escolar ( exemples: evitar la correcció sistemàtica de tots els errors ortogràfics de la seva escriptura,  als examens apropar-se a l’alumna i llegir-li  oralment les preguntes, proporcionar temps adicional, avaluar els exàmens i treballs en funció del seu contingut (no de la seva forma),contemplar la possibilitat de realitzar exàmens orals o tipus “test”, etc…)








No hay comentarios:

Publicar un comentario