jueves, 7 de marzo de 2013

DESCRIPCIÓ DEL PROJECTE DEL PRÀCTICUM II


PLA D’INTERVENCIÓ  EN: DIFICULTATS D’APRENENTATGE EN EL LLENGUATGE ESCRIT EN DOS  NENS  AMB TRASTORN PER DÈFICIT D’ATENCIO  AMB I SENSE HIPERACTIVITAT.

Paraules clau: Avaluació i intervenció psicopedagògica, Dislèxia, Hiperactivitat, Dèficit d’atenció,Reeducació, Pautes educatives i Treball en xarxa

1.    Descripció del tema del projecte

L’àmbit que he escollit és el d’educació formal, més concretament dues intervencions psicoeducatives a l’àmbit que conforma l’educació bàsica de 0 a 18 anys en un centre privat de psicologia  i psicopegadogia de Sant Vicenç dels Horts.

Desprès d’haver realitzat durant els tres primers mesos de pràctiques les observacions i l’anàlisi de la  pràctica psicopedagògica que s’efectua al centre, em plantejo intervenir en dos casos que presenten dificultats en la lectoescriptura associades a trastorns per dèficit d’atenció.

El projecte consistirà en diferents tasques: Observació de la psicòloga i psicopedagoga del centre i intervenció psicopedagògica en dos casos. Per tant, en el gabinet de psicologia on realitzo les pràctiques, pretenc aprofundir en la tasca del psicopedagog observant:

-      Com assessora als nens/es amb necessitats educatives especials i a les seves famílies

-      Com es porta a terme l’avaluació psicopedagògica dels infants i joves que s’ atén.

-      Com es coordina amb els altres professionals (tutors dels centres escolars,optometristes,neuròlegs, logopedes, equips d’assessorament psicopedagògic, CSMIJ, CDIAP, EAIA, SSAPA, etc).

-      Com assessora i orienta als docents i a les famílies en el marc d’intervenció psicopedagògica i en la resolució de conflictes i com porta a terme les estratègies d’intervenció amb els infants que presenten dificultats en el seu assoliment.

-      Com elabora i realitza el seguiment de programes de desenvolupament individual de nens i joves.

-      Com elabora informes, administració de testos psicològics i proves, etc.

Les intervencions psicopedagògiques que portaré a terme consistiran en portar el cas de dos nens  amb tot el que això implica: sessions de treball amb els nens; entrevistes amb la família, amb els professionals de la institució escolar i altres professionals de l’àmbit sanitari, coordinació amb els professionals del centre, etc.

Els objectius que em plantejo en ambdues intervencions són:

-      Valoració de les necessitats educatives i psicològiques de la nena i el nen  en l’àmbit acadèmic, escolar i familiar i concreció de propostes d’intervenció educativa.

-      Col•laboració en la planificació d’estratègies organitzatives i didàctiques per a l’atenció a les necessitats educatives d’ambdós casos.

-      Participació en l’elaboració i el seguiment de les activitats que es porten a terme amb N i A.

-      Coordinació de les actuacions amb la institució escolar i els serveis externs que intervenen en l’atenció de la nens.

-      A nivell general, les fases en què he planificat desplegar el projecte són:

1.Recollida d’informació i plantejament d’hipòtesis del treball:Aproximació a l’entorn del centre psicològic (organització, funcionament,coordinacions entre els professionals que hi treballen, etc.). Recerca d’informació en relació al cas d’intervenció psicopedagògica.

2.Familiarització i observació amb els nens que assisteixen al centre durant les meves hores de pràctiques.

3.Revisió dels casos i avaluacions psicopedagògiques dels nens.

4.Intervenció en el casos específics. Durant ambdues intervencions em plantejo:

1.Conèixer i analitzar la demanda.

2.Prendre els primers acords conjuntament amb la família, mestre tutor del centre educatiu d’on prové la nena i el nen, professionals del centre psicològic sobre el problema plantejat i l’actuació que s’ha de seguir.

3.Aclarir i reformular conjuntament el problema i els objectius que s’han d’aconseguir.

4.Elaborar un pla d’actuació tan pels nens com per la família i el professorat

5.Participar segons el que s’hagi establert, en el desenvolupament del pla acordat.

6.Avaluar el procés de treball seguit durant la consecució dels objectius i dels resultats.

7.Plantejar la continuïtat del procés.

No hay comentarios:

Publicar un comentario