PLA D’INTERVENCIÓ EN: DIFICULTATS
D’APRENENTATGE EN EL LLENGUATGE ESCRIT EN DOS
NENS AMB TRASTORN PER DÈFICIT
D’ATENCIO AMB I SENSE HIPERACTIVITAT.
Paraules clau: Avaluació i
intervenció psicopedagògica, Dislèxia, Hiperactivitat, Dèficit d’atenció,Reeducació,
Pautes educatives i Treball en xarxa
1.
Descripció del tema del projecte
L’àmbit que he
escollit és el d’educació formal, més concretament dues intervencions psicoeducatives
a l’àmbit que conforma l’educació bàsica de 0 a 18 anys en un centre privat de
psicologia i psicopegadogia de Sant
Vicenç dels Horts.
Desprès d’haver
realitzat durant els tres primers mesos de pràctiques les observacions i
l’anàlisi de la pràctica psicopedagògica
que s’efectua al centre, em plantejo intervenir en dos casos que presenten
dificultats en la lectoescriptura associades a trastorns per dèficit d’atenció.
El projecte
consistirà en diferents tasques: Observació de la psicòloga i psicopedagoga del
centre i intervenció psicopedagògica en dos casos. Per tant, en el gabinet de
psicologia on realitzo les pràctiques, pretenc aprofundir en la tasca del
psicopedagog observant:
-
Com assessora als
nens/es amb necessitats educatives especials i a les seves famílies
-
Com es porta a terme l’avaluació psicopedagògica dels
infants i joves que s’ atén.
-
Com es coordina amb els altres
professionals (tutors dels centres escolars,optometristes,neuròlegs, logopedes,
equips d’assessorament psicopedagògic, CSMIJ, CDIAP, EAIA, SSAPA, etc).
-
Com assessora i orienta
als docents i a les famílies en el marc d’intervenció psicopedagògica i en la
resolució de conflictes i com porta a terme les estratègies d’intervenció amb
els infants que presenten dificultats en el seu assoliment.
-
Com elabora i realitza
el seguiment de programes de desenvolupament individual de nens i joves.
-
Com elabora informes,
administració de testos psicològics i proves, etc.
Les intervencions psicopedagògiques que portaré a terme consistiran en
portar el cas de dos nens amb tot el que
això implica: sessions de treball amb els nens; entrevistes amb la família, amb
els professionals de la institució escolar i altres professionals de l’àmbit
sanitari, coordinació amb els professionals del centre, etc.
Els objectius que em
plantejo en ambdues intervencions són:
-
Valoració de les
necessitats educatives i psicològiques de la nena i el nen en l’àmbit acadèmic, escolar i familiar i concreció
de propostes d’intervenció educativa.
-
Col•laboració en la
planificació d’estratègies organitzatives i didàctiques per a l’atenció a les
necessitats educatives d’ambdós casos.
-
Participació en
l’elaboració i el seguiment de les activitats que es porten a terme amb N i A.
-
Coordinació de les
actuacions amb la institució escolar i els serveis externs que intervenen en
l’atenció de la nens.
- A nivell general, les fases en
què he planificat desplegar el projecte són:
1.Recollida d’informació i plantejament d’hipòtesis del
treball:Aproximació a l’entorn del centre psicològic (organització,
funcionament,coordinacions entre els professionals que hi treballen, etc.).
Recerca d’informació en relació al cas d’intervenció psicopedagògica.
2.Familiarització i observació amb els nens que
assisteixen al centre durant les meves hores de pràctiques.
3.Revisió dels casos i avaluacions psicopedagògiques dels
nens.
4.Intervenció en el casos específics. Durant ambdues
intervencions em plantejo:
1.Conèixer i analitzar la demanda.
2.Prendre els primers acords
conjuntament amb la família, mestre tutor del centre educatiu d’on prové la
nena i el nen, professionals del centre psicològic sobre el problema plantejat
i l’actuació que s’ha de seguir.
3.Aclarir i reformular conjuntament
el problema i els objectius que s’han d’aconseguir.
4.Elaborar un pla d’actuació tan
pels nens com per la família i el professorat
5.Participar segons el que s’hagi establert, en el
desenvolupament del pla acordat.
6.Avaluar el procés de treball seguit durant la
consecució dels objectius i dels resultats.
7.Plantejar la continuïtat del procés.
No hay comentarios:
Publicar un comentario