Si a la darrera entrada del blog al
parlar d’A parlàvem d’un “ stand-by” del cas i fins i tot jo vaig parlar de la
cronificació del cas, en aquesta entrada podem parlar de novetats!
La família ha estat atesa per un neuropediatra i aquest professional ha
decit iniciar amb A un tractament farmacològic per minvar els efectes del seu
TDAH.
Encara no es pot fer cap valoració d’A amb el tractament ja que aquest va
iniciar-se a finals d’abril, ara bé, el que si que s’observa a simple vista a
les sessions que s’han fet posteriorment amb A és que el trobem més atent i més
predisposat a treballar. Caldrà esperar-nos uns mesos per a fer una valoració
més complerta que també comptarà amb la veu dels mestres d’A i els seus pares.
Des del centre de psicologia el que es continuarà treballant són les seves
dificultats en els processos de lectoescriptura i és precisament el que hem fet
aquest darrer mes:
-
Per una
banda, es treballa la discriminació auditiva i el reconeixemnt de sons en la
paraula. Exemples d’activitats que es fem són: Joc Ja sé llegir, Joc fonològic, fitxes del llibre De lletres a paraules, paraules encadenades, saber identificar
nombre de síl.labes en una paraula, jugar amb les síl.labes de les paraules, identificar
el nombre de lletres en una paraula, etc....
La valoració de tot plegat es fa difícil fer-la ja que
el que va bé un una sessió a la propera t’adones que no ho té assolit....
confon molts sons i omet lletres en les paraules. Es fa molt difícil iniciar-lo
en l’escriptura de paraules ja que encara s’ha de fer molt treball de consciència
fonològica. Aquest serà el treball que s’anirà fent en les properes sessions;
esperem que la seva atenció i conducta millorin amb el tractament farmacològic
i poguem apretar el ritme ja que sinó A arribarà a 3è de primària amb greus
dificultats en tot el que representa el llenguatge escrit.
-
D’altra
banda, es treballa en l’iniciació de la lectura a través de la lectura de
paraules de dues síl.labes. En aquest apartat cal esmentar que A encara llegeix
d’una forma molt fònica i que sap identificar la lletra que és però a l’hora de
llegir-la es fa molts embolics. Cal continuar treballant aquets aspecte a través
de diferents activitats com per exemple el material que vam elaborar per N però
que en aquest cas tamé podem aprofitar.
Continuarè informant-vos dels
seus avenços!!
Fins la propera!