A, és un nen de 7a que cursa 2n de
primària. La derivació prové de l’ Hospital de Sant Joan de Déu que demanen als
pares que descartin possible dislèxia. Des de Salut Mental de l’ Hospital es fa el diagnòstic d’A. per possible TDAH. Aquests dos trastorns
poden presentar-se junts i per això es fan proves diagnòstiques per a descartar
ambdues dificultats.
A diferència del cas anterior, aquí si
que veig un nen molt mogut, incapaç de mantenir-se assegut un moment ja que
tota l’estona s’aixeca i va a buscar joguines que es troben al despatx. Tampoc
mira als ulls quan se li parla i segons els pares a cas té problemes de
comportament amb els seu germà gran. Es passa la prova PROLEC ( Test Evaluación
de los Procesos Lectores) i ens adonem que és impossible seguir passant-la ja
que A. no sap llegir ni tan sols identificar lletres ni paraules.
Es valora doncs la conveniència de
passar un altre tipus de prova per tal de complir amb al demanda de l’Hospital
que sol•liciten que descartem possible
dislèxia.
S’administra una part de la prova i es
constata que té moltíssimes dificultats per a seguir-la a més a més de
cansar-se constament i no voler fer-la. A banda, hi ha apartats de les proves
que s’han d’anar adaptant ja que no sap llegir la lletra d’ imprempta. A la
propera sessió amb A es continua administrant la prova havent realitzat els
canvis oportuns en determinats subtest ( modifiquem la lletra d’imprempta a
lligada).
Correcció de les proves d’A.
El TALEC i el PROLEC.
Es fa molt impossible la seva
correcció donat que A. no té assumits prou per a l’elaboració d’aquestes proves
coneixements ( ni identifica bé els sons, ni sap llegir per tant, síl·labes ni
paraules) però recordem que és una
demanda que fan des de Salut Mental i per tant, s’han de passar.
Paral·lelament
des del CSIMJ on acudeix A ja li han fet el diagnòstic i ens fan arribar
l’informe. Els professionals del servei també veuen un nen amb TDAH, concretament el
subtipus: Trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat subtipus
predominantment hiperactiu i impulsiu. Ara bé, no valoren la introducció de cap
medicació.
Per tant,
resumint el cas fins al moment, ens trobem amb un nen de 7 anys diagnosticat des del CSMIJ amb TDAH acompanyat d’ importants dificultats en
el llenguatge escrit.
No hay comentarios:
Publicar un comentario