sábado, 9 de marzo de 2013

CAS A: FEM MEMÒRIA DEL CAS


A, és un nen de 7a que cursa 2n de primària. La derivació prové de l’ Hospital de Sant Joan de Déu que demanen als pares que descartin possible dislèxia. Des de Salut Mental de  l’ Hospital es fa el diagnòstic  d’A. per possible TDAH. Aquests dos trastorns poden presentar-se junts i per això es fan proves diagnòstiques per a descartar ambdues dificultats.

A diferència del cas anterior, aquí si que veig un nen molt mogut, incapaç de mantenir-se assegut un moment ja que tota l’estona s’aixeca i va a buscar joguines que es troben al despatx. Tampoc mira als ulls quan se li parla i segons els pares a cas té problemes de comportament amb els seu germà gran. Es passa la prova PROLEC ( Test Evaluación de los Procesos Lectores) i ens adonem que és impossible seguir passant-la ja que A. no sap llegir ni tan sols identificar lletres ni paraules.

Es valora doncs la conveniència de passar un altre tipus de prova per tal de complir amb al demanda de l’Hospital que sol•liciten  que descartem possible dislèxia.

 Se li passa el TALEC ( Test d’ Anàlisi de la Lectura i Escriptura en Català) que és una prova destinada a determinar els nivells generals i les característiques especifiques de la lectura i escriptura de  qualsevol nen en un moment donat del procés d’adquisició de tals conductes. 

S’administra una part de la prova i es constata que té moltíssimes dificultats per a seguir-la a més a més de cansar-se constament i no voler fer-la. A banda, hi ha apartats de les proves que s’han d’anar adaptant ja que no sap llegir la lletra d’ imprempta. A la propera sessió amb A es continua administrant la prova havent realitzat els canvis oportuns en determinats subtest ( modifiquem la lletra d’imprempta a lligada).

 Correcció de les proves d’A.

El TALEC i el PROLEC.

Es fa molt impossible la seva correcció donat que A. no té assumits prou per a l’elaboració d’aquestes proves coneixements ( ni identifica bé els sons, ni sap llegir per tant, síl·labes ni paraules)  però recordem que és una demanda que fan des de Salut Mental i per tant, s’han de passar.

Paral·lelament des del CSIMJ on acudeix A ja li han fet el diagnòstic i ens fan arribar l’informe. Els professionals del servei també veuen un nen amb TDAH, concretament el subtipus: Trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat subtipus predominantment hiperactiu i impulsiu. Ara bé, no valoren la introducció de cap medicació.

 

Per tant, resumint el cas fins al moment, ens trobem amb un nen de 7 anys  diagnosticat des del CSMIJ amb  TDAH acompanyat d’ importants dificultats en el llenguatge escrit.

No hay comentarios:

Publicar un comentario