sábado, 9 de marzo de 2013

PLA DE TREBALL PER A, LA SEVA FAMÍLIA I MESTRES





PROGRAMACIÓ
OBJECTIUS GENERALS
Treballar els aspectes relacionats amb la lectoesctiptura que encara no té assumits,
Millorar la conducta davant la tasca acadèmica
Millorar la capacitat d’atenció a les instruccion
Augmentar el control de la impulsivitat
Aconseguir una major adaptació a les normes
Augmentar la seva autoestima
Facilitar una major interacció social
OBJECTIUS ESPECÍFICS
ACTIVITATS
SEGUIMENT
REDUIR LA CONDUCTA IMPULSIVA
Encaminat a millorar les habilitats acadèmiques del nen i el seu comportament, així com oferir estratègies per augmentar el propi autocontrol
Ús d’eines bàsiques per al control del comportament: reforç positiu,
extinció, temps-fora i establiment de límits.
Fitxes d’expressió de sentiments
Acords previs a cada sessió i Contractes educatius
TREBALLAR ELS ASPECTES RELACIONATS AMB LA MANCA D’ ATENCIÓ
Memory
Mini arco
Fitxes per a desxifrar instruccions
MiniArco
Fitxes per a desxifar instruccions
TREBALLAR LA DISCRIMINACIÓ AUDITIVA
Del so a la lletra del llibre De lletres a Paraules
Dictat de paraules
Loto fonètic
TREBALLAR LA IDENTIFICACIÓ DE SONS EN UNA PARAULA
Joc fonològic
INICIAR AL NEN EN LA LECTURA DE PARAULES DE DUES SÍLABES
Fitxes elaborades amb lotos i paraules












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Amb els mestres:

Ens proposem poder donar PAUTES D'ACTUACIÓ PER AL PROFESSOR tals com:

- Flexibilitat per aconseguir millorar el comportament:

• Aplicar estratègies efectives per millorar la conducta i evitar que repercuteixi en el rendiment acadèmic.

• Evitar les expulsions sempre que sigui possible. No solucionen el problema de conducta i poden repercutir negativament en el rendiment acadèmic.

- Recomanacions metodològiques per adaptar el sistema d'ensenyament i aspectes didàctics:

Planificació i organització:

• Posar molt èmfasi en l'aspecte organitzatiu. Una de les majors dificultats dels alumnes amb TDAH és planificar abans d'actuar.Moltes vegades no reben les instruccions, encara que ho sembli. Per això s’aconsella: Proporcionar als alumnes amb TDAH un ambient estructurat i més predictible ambient adequat per a l'aprenentatge.

Modificacions de l'ambient:

• Emprar un sistema d'autoreforçament individual i col·lectiu a l'aula

• Mantenir un ensenyament actiu, augmentant l'estimulació de les tasques (combinar períodes d'atenció amb acció manipulativa)


• Seqüenciar les tasques


Amb els pares:

Ensenyar als pares d’A ús de tècniques de maneig i reducció de les conductes desadaptatives, juntament amb d’altres que promouen l’aparició de conductes positives en el nen. Als pares d’A els hi explicarem les tècniques per reduir tals com: extinció, temps fora, retirada de privilegis, etc… i alhora les tècniques per augmentar, el reforç positiu.












PLA DE TREBALL PER A N, LA SEVA FAMÍLIA I MESTRES







                                                                                                                              PROGRAMACIÓ
OBJECTIUS GENERALS
 
Treballar els aspectes/habilitats necessaris per la lectura i escriptura
Treballar la motivació de N vers la lectoescriptura per tal d’evitar el rebuig que actualment té al llenguatge escrit.
Millorar la capacitat d’atenció i concentració
OBJECTIUS ESPECÍFICS
ACTIVITATS
SEGUIMENT
TREBALLAR LA MEMÒRIA VISUAL
Quadern ortografia visual (Daniel Gabarró)
 
TREBALLAR LA DISCRIMINACIÓ AUDITIVA DELS SONS QUE ENCARA NO TÉ ASSOLITS: /x/, /ll/, /g/, /j/
jCLIC discriminació de fonemes, ritmes, rimes
 
Discriminar parells de paraules semblants
 
Discriminar sons de l’ambient
 
 
TREBALLAR LA IDENTIFICACIÓ I RECONEIXEMENT DE SONS EN UNA PARAULA
Joc lince de síl.labes creat durant la meva estada de pràctiques
 
Joc quien és quien de sil.labes  creat durant la meva estada de pràctiques
 
Fitxes del llibre Ja sé llegir
 
Joc fonòlogic
 
Paraules repetides
 
 
 
 
 
TREBALLAR LA PERCEPCIÓ VISUAL
Simetries
 
TREBALLAR L’ELABORACIÓ DE FRASES SIMPLES
Amb els lotos del Tren de Paraules
 
TREBALLAR LA LECTURA PER TAL DE REDUIR LES ERRADES I MILLORAR LA COMPRENSIÓ LECTORA
Lectura ràpida de sílabes
Fitxes de comprensió lectora
 
TREBALLAR ELS ASPECTES RELACIONATS AMB LA MANCA D’ ATENCIÓ I CONCENTRACIÓ
Joc memory, joc de les 7 diferències
 
Mini Arco
 
Fitxes per a desxifrar instruccions
 








































OBSERVACIONS:

Les activitats s’aniran alternant a cada sessió setmanal dels dimecres. Així com també, s’aniràm eliminant o incorporant objectius nous depenent del progrès de N. Aquest no és un pla de treball tancat però si orientattiu del que s’ha de treballar amb N per tal que pugui millorar en les seves DA.


Objectius amb la família

-          Informar i orientar als pares sobre com pot aprendre millor la seva filla

-          Treballar la dinámica familiar per tal de crear un ambient més estructurat per la seva filla ( elaboració d’un horari setmanal).

 

Objectius amb mestres

-          Sensibilitzar, donar pautes i orientacions metodològiques per atendre les NEE de N i assegurar el seu èxit escolar ( exemples: evitar la correcció sistemàtica de tots els errors ortogràfics de la seva escriptura,  als examens apropar-se a l’alumna i llegir-li  oralment les preguntes, proporcionar temps adicional, avaluar els exàmens i treballs en funció del seu contingut (no de la seva forma),contemplar la possibilitat de realitzar exàmens orals o tipus “test”, etc…)