PROGRAMACIÓ
| ||||
OBJECTIUS GENERALS
|
Treballar els aspectes relacionats amb la lectoesctiptura que encara no té assumits,
Millorar la conducta davant la tasca acadèmica
Millorar la capacitat d’atenció a les instruccion
Augmentar el control de la impulsivitat
Aconseguir una major adaptació a les normes
Augmentar la seva autoestima
Facilitar una major interacció social
| |||
OBJECTIUS ESPECÍFICS
|
ACTIVITATS
|
SEGUIMENT
| ||
REDUIR LA CONDUCTA IMPULSIVA
Encaminat a millorar les habilitats acadèmiques del nen i el seu comportament, així com oferir estratègies per augmentar el propi autocontrol
|
Ús d’eines bàsiques per al control del comportament: reforç positiu,
extinció, temps-fora i establiment de límits.
| |||
Fitxes d’expressió de sentiments
| ||||
Acords previs a cada sessió i Contractes educatius
| ||||
TREBALLAR ELS ASPECTES RELACIONATS AMB LA MANCA D’ ATENCIÓ
|
Memory
Mini arco
Fitxes per a desxifrar instruccions
| |||
MiniArco
| ||||
Fitxes per a desxifar instruccions
| ||||
TREBALLAR LA DISCRIMINACIÓ AUDITIVA
|
Del so a la lletra del llibre De lletres a Paraules
| |||
Dictat de paraules
| ||||
Loto fonètic
| ||||
TREBALLAR LA IDENTIFICACIÓ DE SONS EN UNA PARAULA
|
Joc fonològic
| |||
INICIAR AL NEN EN LA LECTURA DE PARAULES DE DUES SÍLABES
|
Fitxes elaborades amb lotos i paraules
|
Amb els mestres:
- Flexibilitat per aconseguir millorar el comportament:
• Aplicar estratègies efectives per millorar la conducta i evitar que repercuteixi en el rendiment acadèmic.
• Evitar les expulsions sempre que sigui possible. No solucionen el problema de conducta i poden repercutir negativament en el rendiment acadèmic.
- Recomanacions metodològiques per adaptar el sistema d'ensenyament i aspectes didàctics:
Planificació i organització:
• Posar molt èmfasi en l'aspecte organitzatiu. Una de les majors dificultats dels alumnes amb TDAH és planificar abans d'actuar.Moltes vegades no reben les instruccions, encara que ho sembli. Per això s’aconsella: Proporcionar als alumnes amb TDAH un ambient estructurat i més predictible ambient adequat per a l'aprenentatge.
Modificacions de l'ambient:
• Emprar un sistema d'autoreforçament individual i col·lectiu a l'aula
• Mantenir un ensenyament actiu, augmentant l'estimulació de les tasques (combinar períodes d'atenció amb acció manipulativa)
• Seqüenciar les tasques
Amb els pares:
Ensenyar als pares d’A ús de tècniques de maneig i reducció de les conductes desadaptatives, juntament amb d’altres que promouen l’aparició de conductes positives en el nen. Als pares d’A els hi explicarem les tècniques per reduir tals com: extinció, temps fora, retirada de privilegis, etc… i alhora les tècniques per augmentar, el reforç positiu.