En el cas d’A
desafortunadament no podem parlar de grans progressos ( a nivell
d’aprenentatges) . Aquest cas, com ja he esmentat en anteriors entrades al
blog, ha estat durant molt de temps ( gairebé 1 any i mig) en una situació que
jo considero “ d’abandonament”. A, a acudit a varis serveis
provocant un mareig a ell i la seva família i cap servei ha ajudat a millorar
la seva situació; ans al contrari, el fet de no tractar a A d’una manera
adequada ha conduit al nen a haver de viure fracassos continus a l’escola, tan
a nivell d’aprenentatges ( degut al seu trastorn no pot seguir els continguts
escolars), com a nivell de relació amb els iguals i els adults arribant a estar
aquestes actualment molt deteriorades a causa de la seva impulsivitat.
El cas ha fet
un gir inesperat fa qüestió d’un mes. Finalment un metge ha considerat el
trastorn d’A i les conseqüències negatives que li provoquen ( en el seu
rendiment acadèmic com emocional) i ha decidit el tractament farmacològic.
És aviat
encara per a valorar si el tractament està ajudant a A el que si podem esmentar
que tan la família com la comunitat
educativa estàn més tranquils.
Per tant, si
fem una valoració final del cas, podem dir que amb A no hem assolit molts dels
objectius plantejats al seu pla d’intervenció ( en relació a millorar els
aspectes implicats amb l’aprenenentatge de la lectoescriptura i ajudar-lo a
millorar la seva conducta); ara bé, el
que si que s’ha aconseguit és lluitar per una correcta atenció i tractament d’A
ja que aquesta gestió s’ha assumit des del centre extern. Alhora també s’han
acomplert els objectius marcats amb la famíia i l’escola i se’ls ha ajudat i
orientat en la mesura del possible.
Caldrà veure
en uns mesos quina evolució fa el cas. Per sort, A es troba cursant 2n de
primària i la detecció i el tractament s’han pogut fer bastant aviat; per això
creiem que si el tractament ( tan farmacològic com psicopedagògic) es continua
donant, A podrà assolir els objectius
que marca l’educació primària.
No hay comentarios:
Publicar un comentario