viernes, 17 de mayo de 2013

VALORACIÓ DEL CAS D’A A MODE DE TANCAMENT.


En el cas d’A desafortunadament no podem parlar de grans progressos ( a nivell d’aprenentatges) . Aquest cas, com ja he esmentat en anteriors entrades al blog, ha estat durant molt de temps ( gairebé 1 any i mig) en una situació que jo considero         “ d’abandonament”. A, a acudit a varis serveis provocant un mareig a ell i la seva família i cap servei ha ajudat a millorar la seva situació; ans al contrari, el fet de no tractar a A d’una manera adequada ha conduit al nen a haver de viure fracassos continus a l’escola, tan a nivell d’aprenentatges ( degut al seu trastorn no pot seguir els continguts escolars), com a nivell de relació amb els iguals i els adults arribant a estar aquestes actualment molt deteriorades a causa de la seva impulsivitat.

El cas ha fet un gir inesperat fa qüestió d’un mes. Finalment un metge ha considerat el trastorn d’A i les conseqüències negatives que li provoquen ( en el seu rendiment acadèmic com emocional) i ha decidit el tractament farmacològic.

 

És aviat encara per a valorar si el tractament està ajudant a A el que si podem esmentar  que tan la família com la comunitat educativa estàn més tranquils.

 

Per tant, si fem una valoració final del cas, podem dir que amb A no hem assolit molts dels objectius plantejats al seu pla d’intervenció ( en relació a millorar els aspectes implicats amb l’aprenenentatge de la lectoescriptura i ajudar-lo a millorar la seva conducta); ara bé,  el que si que s’ha aconseguit és lluitar per una correcta atenció i tractament d’A ja que aquesta gestió s’ha assumit des del centre extern. Alhora també s’han acomplert els objectius marcats amb la famíia i l’escola i se’ls ha ajudat i orientat en la mesura del possible.

Caldrà veure en uns mesos quina evolució fa el cas. Per sort, A es troba cursant 2n de primària i la detecció i el tractament s’han pogut fer bastant aviat; per això creiem que si el tractament ( tan farmacològic com psicopedagògic) es continua donant, A podrà assolir els objectius  que marca  l’educació primària.

No hay comentarios:

Publicar un comentario