RECOMANACIONS QUE VAM FER ARRIBAR A LA TUTORA DE LA
NENA PER TAL DE MILLORAR TAN EN ELS APRENENTATGES COM MILLORAR LA SEVA
AUTOESTIMA.
- Fer saber a l’alumne que coneixem les seves
dificultats i donar a conèixer el trastorn
d’aprenentatge als seus companys
- Procurar que l’alumne estigui assegut a les primeres
files
- Evitar la correcció sistemàtica de tots els errors
ortogràfics de la seva escriptura
- Reduir la quantitat de deures i eliminar activitats
repetitives o complementàries
- Evitar que l’alumne llegeixi en públic contra la
seva voluntat
- Proporcionar el temps necessari per completar les
activitats
- Evitar que l’alumne hagi de copiar de la pissarra i
facilitar-li el material per escrit
- Avaluar a l’alumne respecte els seus propis avanços
i esforços
- Considerar el seu quadern o feina diària com a eina
per anar avaluant els coneixements
que va adquirint
- Evitar que copiï els enunciats del llibre de text al
quadern i permetre que realitzin
activitats al llibre mateix
- Facilitar esquemes, llistat de conceptes clau,
apunts simplificats...del que s’exposarà a
classe abans de que s’iniciï l’explicació, i incloure
colors, imatges, dibuixos…
Exàmens
- Donar a conèixer les dates dels exàmens amb una setmana
d’antelació
- Evitar que l’alumne tingui més d’un examen per dia i
més de dos per setmana
- Reduir la matèria d’examen assenyalant els objectius
mínims
- Donar les preguntes d’examen per escrit
- Reduir la quantitat d’exercicis o problemes del
mateix tipus
- Reduir la quantitat de preguntes d’examen i treure
aquelles que no facin referència als
objectius mínims
- Un cop començat l’examen, apropar-se a l’alumne i
llegir oralment les preguntes de
l’examen
- Proporcionar temps addicional
- Avaluar els exàmens i treballs en funció del seu
contingut (no de la seva forma)
- Contemplar la possibilitat de realitzar exàmens
orals o tipus “test”
- Completar les respostes de l’examen oralment de
forma individual
- Permetre que pugui completar les preguntes d’examen
mitjançant dibuixos o gràfics
- Permetre que pugui respondre a les preguntes en la
seva llengua materna (castellà o
català), independentment de la llengua en que sigui
impartida aquella assignatura
- Entendre que presenti interferències entre totes dues
llengües (català-castellà) a l’hora
d’expressar-se a nivell escrit i/o oral, així com no
sancionar-li per aquest motiu
- Entregar una fotocòpia dels exàmens
Mesures especifiques
Llengua castellana i llengua catalana
Adquisició lecto-escriptura:
- Utilitzar el mètode fonètic-fonològic pel seu
aprenentatge fent servir una metodologia
multisensorial
- Ser conscients que no obtindrà un nivell
lectoescriptor igual al de la resta de companys
Ortografia:
- Adequar el format del dictat, oferint-li a realitzar
per escrit, deixant espais buits per
aquelles paraules que facin referència a la regla
ortogràfica que s’estigui treballant en
aquell moment.
- Als dictats, corregir únicament les faltes
d’ortografia que en s’estiguin treballant a
classe
Precisió lectora:
- Si ha de llegir en veu alta a classe, donar-li el
text a llegir amb antelació
Comprensió de text:
- Augmentar el tamany de la lletra i/o l’espai de
l’interlineat
- Adaptar el contingut del text, simplificant el
vocabulari i/o l’estructura sintàctica
- Fragmentar el text i després de cada part afegir les
preguntes de comprensió que facin
referència a aquell fragment
Llibres de lectura obligatòria:
- Reduir el nombre de llibres de lectura obligatòria a
dos al llarg del curs (un de llengua
catalana i un altre de llengua castellana)
- Procurar que els llibres estiguin adaptats al seu
nivell lector
- Avaluar-li els mateixos mitjançant l’entrega d’un
treball prèviament estructurat
Exàmens:
- Evitar que les faltes d’ortografia als exàmens li
baixin la nota final dels mateixos o
dels d’avaluació, o bé, que siguin motiu de suspens
- A qualsevol exercici pràctic, disposar d’un exemple
No hay comentarios:
Publicar un comentario