domingo, 7 de abril de 2013

RECOMANACIONS QUE FAM FER ARRIBAR A LA TUTORA DE N.


RECOMANACIONS QUE VAM FER ARRIBAR A LA TUTORA DE LA NENA PER TAL DE MILLORAR TAN EN ELS APRENENTATGES COM MILLORAR LA SEVA AUTOESTIMA.



- Fer saber a l’alumne que coneixem les seves dificultats i donar a conèixer el trastorn

d’aprenentatge als seus companys

- Procurar que l’alumne estigui assegut a les primeres files

- Evitar la correcció sistemàtica de tots els errors ortogràfics de la seva escriptura

- Reduir la quantitat de deures i eliminar activitats repetitives o complementàries

- Evitar que l’alumne llegeixi en públic contra la seva voluntat

- Proporcionar el temps necessari per completar les activitats

- Evitar que l’alumne hagi de copiar de la pissarra i facilitar-li el material per escrit

- Avaluar a l’alumne respecte els seus propis avanços i esforços

- Considerar el seu quadern o feina diària com a eina per anar avaluant els coneixements

que va adquirint

- Evitar que copiï els enunciats del llibre de text al quadern i permetre que realitzin

activitats al llibre mateix

- Facilitar esquemes, llistat de conceptes clau, apunts simplificats...del que s’exposarà a

classe abans de que s’iniciï l’explicació, i incloure colors, imatges, dibuixos…

Exàmens

- Donar a conèixer les dates dels exàmens amb una setmana d’antelació

- Evitar que l’alumne tingui més d’un examen per dia i més de dos per setmana

- Reduir la matèria d’examen assenyalant els objectius mínims

- Donar les preguntes d’examen per escrit

- Reduir la quantitat d’exercicis o problemes del mateix tipus

- Reduir la quantitat de preguntes d’examen i treure aquelles que no facin referència als

objectius mínims

- Un cop començat l’examen, apropar-se a l’alumne i llegir oralment les preguntes de

l’examen

- Proporcionar temps addicional

- Avaluar els exàmens i treballs en funció del seu contingut (no de la seva forma)

- Contemplar la possibilitat de realitzar exàmens orals o tipus “test”

- Completar les respostes de l’examen oralment de forma individual

- Permetre que pugui completar les preguntes d’examen mitjançant dibuixos o gràfics

- Permetre que pugui respondre a les preguntes en la seva llengua materna (castellà o

català), independentment de la llengua en que sigui impartida aquella assignatura

- Entendre que presenti interferències entre totes dues llengües (català-castellà) a l’hora

d’expressar-se a nivell escrit i/o oral, així com no sancionar-li per aquest motiu

- Entregar una fotocòpia dels exàmens

 

Mesures especifiques


Llengua castellana i llengua catalana

Adquisició lecto-escriptura:

- Utilitzar el mètode fonètic-fonològic pel seu aprenentatge fent servir una metodologia

multisensorial

- Ser conscients que no obtindrà un nivell lectoescriptor igual al de la resta de companys

Ortografia:

- Adequar el format del dictat, oferint-li a realitzar per escrit, deixant espais buits per

aquelles paraules que facin referència a la regla ortogràfica que s’estigui treballant en

aquell moment.

- Als dictats, corregir únicament les faltes d’ortografia que en s’estiguin treballant a

classe

Precisió lectora:

- Si ha de llegir en veu alta a classe, donar-li el text a llegir amb antelació

Comprensió de text:

- Augmentar el tamany de la lletra i/o l’espai de l’interlineat

- Adaptar el contingut del text, simplificant el vocabulari i/o l’estructura sintàctica

- Fragmentar el text i després de cada part afegir les preguntes de comprensió que facin

referència a aquell fragment

Llibres de lectura obligatòria:

- Reduir el nombre de llibres de lectura obligatòria a dos al llarg del curs (un de llengua

catalana i un altre de llengua castellana)

- Procurar que els llibres estiguin adaptats al seu nivell lector

- Avaluar-li els mateixos mitjançant l’entrega d’un treball prèviament estructurat

Exàmens:

- Evitar que les faltes d’ortografia als exàmens li baixin la nota final dels mateixos o

dels d’avaluació, o bé, que siguin motiu de suspens

- A qualsevol exercici pràctic, disposar d’un exemple

No hay comentarios:

Publicar un comentario