Les sessions que hem fet durant aquest període amb N
han estat molt profitoses. Comptem amb la predisposició i motivació de N vers les activitats
relacionades amb la lectoescriptura fet que ens fa avançar a un molt bon ritme!
Durant les
cinc sessions que hem fet aquest temps s’ha treballat ( seguint els objectius
marcats al seu pla de treball penjat en anterior entrada al blog):
-
Per una
banda, s’ha continuat incidint en aspectes de percepció visual durant uns 10 minuts en cada sessió a través de
fitxes de simetries i d’orientació espaial. Aquestes tasques degut al seu
trastorn òbviament li costen una mica per aquest motiu es dediquen 10 minuts de
cada sessió a aquestes activitats. Li es difícil diferenciar la dreta i
l’esquerra i per aquest motiu se li donen algunes estratègies per a que les
pugui diferenciar ( el primer dia se li fa una creu a la mà dreta, se li diu
que la mà dreta és amb la que escriu, etc...). Ha millorat tot i que sempre
tindrà dificultats en aquestes àrees per això és important ensenyar-li
estrtègies compensatòries per a que se’n pugui sortir el millor possible.
-
D’altra
banda, s’ha continuat el treball iniciat el darrer mes d’abril d’iniciació a la
lectura. Per un costat, amb la lectura
de síl.labes de tres lletres ( amb travades, indirectes, etc...) per a
treballar la fluïdessa lectora disminuint al màxim les errades. Cal esmentar en
aquets apartat, que cada setmana ha anat millorant, reduïnt errades i temps per
aquest motiu, a la última sessió ja s’ha iniciat la lectura de paraules i pseudoparaures
curtes ( màxim dues síl.labes).
Per l’altre costat, s’ha continuat el treball d’iniciació a la lectura de textos
a través de lectures encadenades que s’emporta setmanalment a casa.
No es pot fer
una valoració exacta d’aquesta activitat donat que ho fa a casa, el que si podem dir que és que
comprén el textos i que la seva fluidessa lectora ha augmentat ja que a la
darrera sessió se li va demanar que llegís un text breu i ho va fer força bé si
comparem amb el primer trimestre quan primerament sempre es negava a llegir i
quan hi accedia era força incomprensible el que llegia ja que feia moltes
errades i tenia una lectura molt fònica.
-
Alhora, s’ha
seguit el treball de consciència
fonològica. En aquesta ocasió s’han fet exercicis d’ortografia fonètica.
Exemples d’aquesta activitat són
escriure trossos de paraula que la nena ha de endevinar, per exemple:
CUI__ __
PO __ __
__ __ ULA
I també ho hem
fet auditivament, sense escriure-ho ( si a la paraula telèfon li treiem la
sil-laba “lè”que ens queda o encadenar paraules amb la darrera sil.laba).
Ho ha fet força bé ja que no ha fet gaires errades
d’omissió ni d’inversió de lletres que temps endarrere si que feia. Cal
continuar per això aquest treball.
Alhora en aquest apartat de la consciència fonològica
s’ha seguit treballant la discriminació
auditiva i el reconeixements de determinats sons que encara dubta com és el
cas de la /ll/ i la /g/. S’ha treballat a través del programa JClic i amb el
joc de taula Ja sé llegir.
-Paral.lelament a aquest treball, s’han fet alguna
activitat per a millorar l’atenció i la concentració. Un parell
de dies N ha acudit un pél dispersa a la consulta. Davant la impossibilitat de
treballar amb ella d’aquesta manera, s’ha iniciat les sessions amb exercicis
d’atenció i concentració per tal de captar la seva atenció i poder treballar la
resta d’activitats.
-
Finalment,
s’ha seguit el treball de memòria visual
que vam endegar el darrer mes. Aquest és el punt més dèbil de N ja que implica fer un pas endavant i dominar molt
l’escriptura. Encara comet bastantes errades ortogràfiques a l’hora d’escriure.
Per tant, es necessari seguir el treball de consciència fonòlogica per tal de
treballar bé els sons que encara no té ben assolits i d’altra banda, cal que
treballi a casa les paraules dels sobres que setmanalment es van revisant i
ampliant per tal de reduir al màxim les errades ortogràfiques del vocabulari
que li anem ensenyant.
No hay comentarios:
Publicar un comentario