jueves, 2 de mayo de 2013

TRASTORN ESPECÍFIC DEL LLENGUATGE ( TEL).


Bona tarda companys,

M’agradaria compartir amb vosaltres una altra informació; aquesta relacionada amb el seminari que vaig acudir el passat 24 d’abril a Manresa i que tractava sobre nens i nenes  que pateixen TEL.

El seminari, organitzat per la UOC, va ser molt interessant ja que aborden l’explicació del trastorn des d’una vessant molt pràctica.

La professora Eulàlia Noguera, treballadora del CDIAP del Bages i alhora professora associada de la UB, ens  va explicar el trastorn específic del llenguatge partint d’un cas pràctic i mica en mica ens va anar donant pinzellades teòriques sobre el trastorn. Finalment, va dedicar una bona estona a parlar de la intervenció a realitzar amb aquests nens i ens va oferir molt material pràctic ( activitats a realitzar amb els infants) i bibliogràfic.

 

Personalment, vaig gaudir moltíssim d’aquest seminari ja que per a mi aquest trastorn es bastant desconegut; mai m’he trobat en la meva experiència professional  cap cas que amb TEL. El fet, per tant, que s’abordés des d’una  vessant pràctica em va permetre fer-me una idea bastant aproximada d’aquest trastorn que dificulta a nens i nenes el seu llenguatge oral, tan expressiu com comprensiu i que té unes conseqüències molt negatives en el seu procés d’aprenentatge i de relació amb els iguals i els adults.  

 

Us recomano doncs, que si no coneixeu aquest trastorn us mireu el vídeo que van gravar de la conferència  i que properament penjaran en aquesta web que us adreço:


 

Per acabar, informar-vos d’una altra qüestio relacionada amb el trastorn:

S’ha creat recentment l’Associació Trastorn Específic del Llenguatge de Catalunya.

En aquesta associació fan un treball de recolzament i  d’assessoramnet en famílies que tenen fills amb TEL ja que com ells mateixos esmenten, les famíles dels nens amb TEL necessiten, en primer lloc informació i orientació; la major part d'elles es troben sovint desorientades per l'estranyesa dels símptomes i la confusió existent entre els criteris professionals.

Necessiten aprendre a comunicar-se amb uns nens i nenes que no responen de la mateixa manera que els altres i necessiten adquirir destreses per col·laborar amb els programes d'intervenció.

Necessiten  suport  personal per afrontar les dificultats dels seus fills i filles i per educar-los adequadament malgrat les seves limitacions.

Quines necessitats educatives especials es deriven dels nens i nenes amb TEL?
Necessiten serveis i instruments que permetin una detecció més precoç i una identificació més segura.

Necessiten un conjunt de mesures educatives (adaptació de l'escolaritat a les seves limitacions en l'aplicació del llenguatge i en la comunicació en general) que reconeguin la seva existència com alumnes amb necessitats educatives especials.

Necessiten mesures terapèutiques: un programa logopèdic intensiu, precoç i de llarga durada, de vegades recolzat per d'altres intervencions dirigides a aspectes associats (motricitat, conducta, atenció ...).

 

Trobareu més informació a:

No hay comentarios:

Publicar un comentario