Bona tarda companys,
M’agradaria compartir amb vosaltres una altra
informació; aquesta relacionada amb el seminari que vaig acudir el passat 24
d’abril a Manresa i que tractava sobre nens i nenes que pateixen TEL.
El seminari, organitzat per la UOC, va ser molt
interessant ja que aborden l’explicació del trastorn des d’una vessant molt
pràctica.
La professora Eulàlia Noguera, treballadora del CDIAP
del Bages i alhora professora associada de la UB, ens va explicar el trastorn específic del
llenguatge partint d’un cas pràctic i mica en mica ens va anar donant pinzellades
teòriques sobre el trastorn. Finalment, va dedicar una bona estona a parlar de
la intervenció a realitzar amb aquests nens i ens va oferir molt material
pràctic ( activitats a realitzar amb els infants) i bibliogràfic.
Personalment, vaig gaudir moltíssim d’aquest seminari
ja que per a mi aquest trastorn es bastant desconegut; mai m’he trobat en la
meva experiència professional cap cas
que amb TEL. El fet, per tant, que s’abordés des d’una vessant pràctica em va permetre fer-me una
idea bastant aproximada d’aquest trastorn que dificulta a nens i nenes el seu
llenguatge oral, tan expressiu com comprensiu i que té unes conseqüències molt
negatives en el seu procés d’aprenentatge i de relació amb els iguals i els
adults.
Us recomano doncs, que si no coneixeu aquest trastorn
us mireu el vídeo que van gravar de la conferència i que properament penjaran en aquesta web que
us adreço:
Per acabar, informar-vos d’una altra qüestio
relacionada amb el trastorn:
S’ha creat recentment l’Associació Trastorn Específic
del Llenguatge de Catalunya.
En aquesta associació fan un treball de recolzament i d’assessoramnet en famílies que tenen fills
amb TEL ja que com ells mateixos esmenten, les famíles dels nens amb TEL
necessiten, en primer lloc informació i
orientació; la major part d'elles es troben sovint desorientades per
l'estranyesa dels símptomes i la confusió existent entre els criteris
professionals.
Necessiten aprendre a comunicar-se amb uns nens i nenes que no responen de la mateixa manera que els altres i necessiten adquirir destreses per col·laborar amb els programes d'intervenció.
Necessiten suport personal per afrontar les dificultats dels seus fills i filles i per educar-los adequadament malgrat les seves limitacions.
Quines necessitats educatives especials es deriven dels nens i nenes amb TEL?
Necessiten serveis i instruments que permetin una detecció més precoç i una identificació més segura.
Necessiten un conjunt de mesures educatives (adaptació de l'escolaritat a les seves limitacions en l'aplicació del llenguatge i en la comunicació en general) que reconeguin la seva existència com alumnes amb necessitats educatives especials.
Necessiten mesures terapèutiques: un programa logopèdic intensiu, precoç i de llarga durada, de vegades recolzat per d'altres intervencions dirigides a aspectes associats (motricitat, conducta, atenció ...).
Necessiten aprendre a comunicar-se amb uns nens i nenes que no responen de la mateixa manera que els altres i necessiten adquirir destreses per col·laborar amb els programes d'intervenció.
Necessiten suport personal per afrontar les dificultats dels seus fills i filles i per educar-los adequadament malgrat les seves limitacions.
Quines necessitats educatives especials es deriven dels nens i nenes amb TEL?
Necessiten serveis i instruments que permetin una detecció més precoç i una identificació més segura.
Necessiten un conjunt de mesures educatives (adaptació de l'escolaritat a les seves limitacions en l'aplicació del llenguatge i en la comunicació en general) que reconeguin la seva existència com alumnes amb necessitats educatives especials.
Necessiten mesures terapèutiques: un programa logopèdic intensiu, precoç i de llarga durada, de vegades recolzat per d'altres intervencions dirigides a aspectes associats (motricitat, conducta, atenció ...).
Trobareu més informació a:
No hay comentarios:
Publicar un comentario